dinsdag 1 december 2015

De gang


Eindelijk heb ik weer een gaatje gevonden om zoals beloofd, een blog te schrijven over
onze gang.
 
Tsja, de gang... Die heeft al zoveel mee gemaakt! De gang is inmiddels al twee keer verbouwd in drie jaar tijd.

 
Zo zag het eruit:




















Toen we dit huis 3 jaar geleden kochten zijn we er meteen in gaan wonen ondanks dat er ontzettend veel aan moest gebeuren. De druk was dus best hoog en ik denk dat we daarom af en toe verkeerde beslissingen hebben gemaakt.

Zo lag er een oud, granieten vloertje in waar we toen helemaal weg van waren. Dat we in de gang geen vloerverwarming aan konden leggen namen we maar voor lief omdat we het vloertje absoluut wilde laten liggen. De trapspijlen en de paal kochten we bij 't Achterhuis. De trap zelf hebben we wit geschilderd.                                 

Het resultaat was een veel te druk geheel door de combinatie van kalkverf, steigerhout en het granieten vloertje. We waren niet tevreden dus zijn we maar overnieuw begonnen.

 
Een granieten vloer kan prachtig zijn maar niet in combinatie met de kleur die ik op de muren wilde. Dus er ging een andere vloer in en dit keer kwam er wel vloerverwarming onder te liggen. Ik wilde dolgraag Castle Stones maar we vonden kosten hiervan te hoog oplopen dus we zijn op zoek gegaan naar een ander alternatief. Op marktplaats vonden we super mooie, oude waaltjes. Precies de kleuren die we voor ogen hadden en super goedkoop. Helemaal blij waren we. Ze moesten allemaal wel door de helft anders kwam de vloer veel te hoog te liggen. We hebben bij de Borent een zaag gehuurd en daar is Diederick een hele dag druk mee geweest.
 
Kijk hem eens druk in de weer zijn ;-)
 
Hier zijn we de waaltjes erin aan het leggen.
 
 
Voor de trap hebben we een mooie oude eiken bint bij Frank Pouwer gekocht. De balken voor de trapleuning hadden we nog liggen. De oude trapspijltjes vonden we in combinatie met de rest van de gang te druk. Toevallig had mijn broer nog wat stalen trapspijlen over die we mochten hebben. Wel jammer van die oude spijltjes want die waren natuurlijk niet goedkoop. Misschien maak ik er nog wel eens kandelaars van. Voor het toilet en de kelder heeft Diederick nieuwe deuren gemaakt.
 
 
En dan nu het resultaat...
 
Op de wanden hebben we kalkverf van Mia Colore in de kleur Dawn Cloud. Een prachtige kleur, heel rustig, niet te donker. Perfect voor in de gang! Op de deuren hebben we matte lak in de kleur Greystone, uiteraard ook van Mia Colore. Zelf vind ik het een hele mooie combinatie.  
 
 
De krans en de balusters zijn verkrijgbaar via www.rustentiek.nl
 
 
 
Ook de lamp, kloskandelaars en consoles zijn online te bestellen.
 
 
 
 
 
Dit is het enige kozijn wat we hebben laten zitten. Die kun je niet slopen toch?!
 
 
De kapstok heeft Diederick zelf gemaakt. Toefjes en soortgelijke Nepalese kruiken hebben we ook in de verkoop.
 
 
 
 
Op mijn vorige blog heb ik echt heel leuke reacties gehad, bedankt daarvoor. Ik zeg iedere keer dat ik het bloggen echt bij wil gaan houden maar helaas ontbreekt het me aan tijd. Ik ga wel echt proberen om zelf nog meer te reageren op andere leuke blogs omdat ik weet hoe leuk het is om reacties te krijgen.
 
Ook krijg ik regelmatig vragen wanneer ik nu eens een open dag geef. Dit duurt nog even hoor! Natuurlijk lijkt het me heel leuk. Maar ja, wij zijn twee pietjes-preciesjes bij elkaar en dan moet natuurlijk alles in en om het huis wel picobello in orde zijn hΓ¨!
 
Vanaf aankomende donderdag staan we op de Winterfair in Garderen. Vanavond nog wat voorbereidingen treffen en morgen opbouwen.
 
Groetjes Mariska
 
 
 
 
 











 
 
 
 
 
 
 
 


















 
 














25 opmerkingen:

  1. Wat is de hal mooi geworden, Mariska! Ik vind de eiken bint ook prachtig, ik heb er wel eens aan gedacht om er een in de woonkamer te plaatsen, aan het plafond op de scheiding tussen de woonkamer en de later aangebouwde uitbouw. Daar zit al jaren een scheur in, opvullen helpt niet...het komt elke keer weer terug. Maar zo'n bint is volgens mij loodzwaar en ik vrees dat de gipsplaten (zowel wand als plafond) dat niet gaan houden. Maar daar zijn vast ook wel andere oplossingen voor, om het goed te kunnen bevestigen.

    Een goed idee ook van die waaltjes! Je vriend was er flink druk mee maar dan heb je ook wat, voor een aangename prijs. Samen met de nieuwe kleuren op de wand ziet het er super uit!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is jullie hal prachtig geworden, echt een super mooie verandering.
    ik vind het nu ook veel mooier.
    zelf schiet het bloggen er bij mij ook in, we zijn met de slaapkamer en inloopkast bezig dus een blog volgt nog.
    groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet het er super mooi uit allemaal 😍😍

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat super mooi allemaal 😍😍😍😍
    Gr.Nettie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, wat een prachtige hal. Heel mooi geworden. De waaltjes op de vloer vind ik heel leuk. Alles bij elkaar gewoon een plaatje. Groet, Margo
    (casadinarda.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige verandering is dat. Tja, iedereen maakt wel eens een vergissing. Maar als je iets te vlug wilt dan heb je wel meer kans dat het fout gaat.
    Zou bijna zeggen dat jullie het gelukkig fout gedaan hadden, want nu heb je een supermooie binnenkomer.

    Groetjes lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat geweldig mooi is dit geworden zeg! Complimenten...de was tjes in combinatie met de kleur op de muren wauw...en die deuren....geloof dat ik ook weer opnieuw wil beginnen ;-(

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is een fantastische hal geworden, jullie zijn er maar druk mee geweest. Geniet ervan!
    Groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is een hele verandering , de waaltjes en de deurtjes maken echt het verschil .
    En ook de handigheid van jouw man telt natuurlijk ook mee.
    Kortom een prachtige make-over !
    Groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Ben eens bij jullie geweest toen het nog was zoals op de oude foto. Heb toen een bankje laten maken, staat achter ons bed :-)

    Ben verliefd op jullie vloer!!
    Groetjes,
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Mariska, leuk dat je toch weer gaat bloggen.
    We hadden het er nog over voor een paar weken terug,
    Super mooi de hal, en heerlijk zo;n handige man in huis!!
    Veel succes in Garderen, ik sta volgende week in ons dorp,
    Op het winterfeest..
    Hartelijke Groet,
    Annemiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw dat is heel mooi geworden!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een verschil!!
    De vloer is echter super geworden!!
    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een hele metamorfose, maar het is prachtig geworden.
    Ik ben helemaal weg van je vloer.

    Succes met het klussen.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geen idee waarom maar had de blog nog niet gelezen en herken meteen de foto van je site ( heb van de week o.a de emmer brsteld). De oude vloer die je had vind ik ook helemaal geweldig en ook ik had die laten zitten maar het paste er inderdaad niet bij( goed onthouden als we een ander huis vinden) hij is echt heel erg mooi zo de gang helemaal af en 1 geheel, alles klopt.

    Kapstok ook erg leuk was al op zoek in je winkeltje of je ze ook verkocht en zie nu dat die zelf is gemaakt hihihi.

    Groetjes,

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk je blog gevonden te hebben, ben je gelijk gaan volgen!
    Mooi heb je het in de hal..die vloer..echt prachtig!
    Succes op de fair!
    Groetjes, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk om weer een berichtje van je te zien! Ik heb de gang en het toilet al mogen zien toen ik de "dame" bij jullie kon ophalen. Diederik was er nog druk mee bezig, maar wat is het een prachtig resultaat geworden. Er is nog veel te doen in het huis maar wat ik er al van heb mogen zien wordt het een geweldige woonstek.
    Veel liefs,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo, ik kwam via via op Je blog terecht, wat mooi allemaal heel sfeervol.

    Ik ga je volgen!
    Groet, Marjonel puur en stoer wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi via via kwam ik op je blog!!! Ziet er super uit!! Mag ik vragen naar de vloer in je toilet.. Wat is dat voor steentje?
    Ik kijk uit naar je nieuwe ideen!!

    Groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat prachtig! Wat is de kleur van de trap?
    Groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nu maar ik snap deze verbouwing binnen 3 jaar tijd......Wat geweldig is dit resultaat....GROOTS effect!
    Ga je blog graag volgen.

    Fijne avond

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie gang.... echt een heel mooi Plaatje hoor!
    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw... die trap leuning met zuil ervoor.. echt niet normaal mooi dit. Sowieso dat authentieke stijltje met dat hout heeft zijn charmes.

    BeantwoordenVerwijderen